1) - vytváření odmítavého postoje ke společensky nežádoucímu chování (agresivita, lež, ubližování při vzájemném styku dětí)
2) - uvědomění si nebezpečných míst v okolí MŠ (potok, koupaliště, hlavní silnice, …)
3) - osvojení si dovedností správného zacházení s nebezpečnými předměty (pilky, kladívka, drátky, hřebíky)
4) - pěstovat návyk nesahat na neznámé předměty (injekční stříkačky, bodné a střelné zbraně)
5) - vytvářet u dětí respekt z neznámých zvířat a chránit se před přenášením chorob zvířaty kousnutím, poškrábáním, uštknutím či bodnutí hmyzem
6) - upevňování základních pravidel osobní hygieny a prevence před roznášením nemoci (kýchání, kašlaní, plivání)
7) - osvojování jednoduchých poznatků při ošetřování drobných úrazů dospělým, o nutnosti přivolání dospělého v nebezpečné situaci
8) - osvojení si návyku nedotýkat se jedovatých látek (čistící a dezinfekční prostř.) a léky neužívat bez dozoru dospělého
9) - rozvoj poznatků o nebezpečí ohně, nehrát si s otevřeným ohněm, se zápalkami, zapalovačem
10) - vytváření poznatků o základních opatřeních při požáru – úměrně silám dítěte, hlavně okamžitě upozornit dospělého
11) - osvojení dovednosti správného zacházení s vodovodními kohoutky, zásobníky s mýdlem
12) - osvojení si návyku nesahat na zařízení elektrické instalace (zásuvky, vypínače, ...)
13) - uvědomění si nebezpečí styku s cizími lidmi a přílišné důvěry k nim (jízda autem, přijímání sladkostí, ...)
14) - vytváření návyku neostýchat se obrátit na dospělé s prosbou o pomoc, nebo jim sdělit závažný poznatek (při úrazu, požáru, krádeži, ...)
15) - osvojení si znalostí o základních dopravních značkách a předpisech, které upravují jednání chodců
16) - osvojení si návyku správné a pohotové reakce na signály (světelné, zvukové, ...)
17) - upevňování správného a ohleduplného chování v dopravních prostředcích (při vystupování, nastupování, ...)
Riziková pravidlaPři pobytu ve třídě a při pohybu po budově mateřské školy učitelka dbá na bezpečnost dětí. Umývárna - učitelka dbá na bezpečnost dětí v umývárně a WC (pohybovat se v klidu a pomalu) nebezpečí uklouznutí, nepobíhat na dlažbě bosy Šatna - při neúčasti druhé učitelky pomáhá při oblékání a svlékání dětí školnice Schodiště - při pohybu po schodech (do druhé třídy, jídelny, šatny v přízemí) Šatna v přízemí - domluvená pravidla - vcházení a vycházení ze šatny - pohybovat se v klidu a ohleduplně k ostatním dětem - přenášení a odkládání (talíře, skleničky, tácky) |
Zahrada Mateřské školyUčitelka musí mít neustálý přehled o dětech. Průlezky a skluzavku používat pouze za přímého dozoru učitelky. Venkovní wc není! Jedna učitelka zůstává jako dozor u dětí, druhá uč. Dbát na bezpečný pohyb dětí v blízkosti stromů, keřů a křoví.
|
© 2024 Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek, Povinně zveřejňované informace
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO